2011. január 10., hétfő

Helsinkiben...

 ...ezt a sapkát (és egyben nyakmelegítőt) horgoltam és rögtön hordani is kezdtem,


mert ott kegyetlen tél tombolt... A túrabakancs itthon még túlzásnak tűnt, de nem is tudom, hogy közlekedtünk volna nélküle: Helsinkiben nem sózzák az utcákat (talán Budapesten sem kéne...) és bár éjjel-nappal hordják a havat teherautókon, szinte egyáltalán nem látszik az eredménye. Nem tudom mi alapján közlekednek, mert egyetlen útburkolati jel sem látszik ki a hó alól... 


Két nagyon hasznos információt kaptunk mielőtt elutaztunk: az egyik, hogy a hó alatt gyakran jég van és a másik, hogy a háztetőket is takarítják, szóval nagyon résen kell lenni télen Helsinkiben... én persze estem is egy hatalmasat, meg a nyakamba is kaptam egy adag havat...


... de ennek ellenére nagyon élveztem  a finn telet. Össze- vissza csatangoltam, találtam egy jó fonalboltot egész közel a központhoz (Högbergsgatan 20).

A szerzeményeim között van néhány Wetterhoff gyapjúfonal, egy Mumin képregény, egy Marimekko bögre, Fazer csokik és egy üveg lakkalekvár... most boldog vagyok, mert minden számomra kedves finn csodából hazahoztam egy kicsit. Gábor is elégedettnek tűnik, pedig ő csak egy csomag lakrits gumicukrot hozott haza... :-)

2 megjegyzés:

Timici írta...

sapi-nyakmelegítő szuper!
biztos nagyon jó volt, majd muti a kincseidet is, különösen a bögre és a fonalak érdekelnének;o)

fancsila írta...

Köszi... ezek a kincsek ám nem olyan izgalmasak, a fonalaból remélem készítek valamit hamarosan... bár nem vettem sokat, mert nagyon drágának találtam...

Rendszeres olvasók