2010. február 18., csütörtök

A varrógépem

Amikor elkezdtem blogot írni, elég kritikus voltam magammal szemben és az első hetekben mindent amit írtam pár nap múlva kitöröltem. Így került a szemétbe a varrógépemről szóló postom is. Most megpróbálom újra...
A gépem Singer 221K típusú, a Singer skóciai gyárában készült 1957 januárjában. Ezt a modellt az 1933-as Világkiállításon mutatták be és egészen az 1960-as évek közepéig gyártották Skóciában és Amerikában. A váz alumíniumból készült és a varróasztal felhajtható, hogy a gép könnyű legyen és beférjen a bőröndjébe. Közismert neve, a Featherweight is kis súlyára utal, de azért a mellékelt korabeli hirdetést túlzásnak tarom: elég sokat kéne gyúrnom ahhoz, hogy így a tenyeremen hordozzam a kis "pehelysúlyút"... 
Nincs műanyag alkatrésze, ezért elég gyakran kell olajozni és zsírozni és néha a motor is egy kis karbantartást igényel, szerintem leginkább amatőr gépészeknek készült.
Igazi mestermunka: néha leveszem a fedőlapot és figyelem ahogy a pici motor forgatja a tengelyt és a fogaskerekeket és végül megjelennek a tökéletesen egyforma öltések az anyagon. Csak egyenesen tud varrni, de azt halkan és gyönyörűen teszi. 
Nem számít ritkaságnak, bár vannak limitált szériák amik igen drágán kelnek el a régiségkereskedőknél. Az én gépem Angliából jött DHL-lel, az Ebay-en licitáltam rá és körülbelül 25ezer Forintba került.
Mostanában gondolkozok egy szabadkaros változaton, ami kicsit ritkább ezért drágább is és nehezebb hozzájutni, de már fellángolt bennem a gyűjtőszenvedély, úgyhogy meg fogom szerezni...

Nincsenek megjegyzések:

Rendszeres olvasók