2010. február 22., hétfő

Kis angol nyelvtan - helyett varrogatás

A hétvégén elhatároztam, hogy varrok egy tokot a slusszkulcsnak (ami érdekes módon egyáltalán nem kulcsformájú). Már a suliban fordítás órán is félig ezen járt az agyam, kis vázlatokat készítettem itt-ott a margóra (Japán patchwork könyvekben látni ilyen beteg dolgokat, hogy valaki mindenre huzatot varr, hát most végre van hazai példa is).  Végül ilyen lett...

És most a kis angol nyelvtan: az inverzió, vagyis a köznyelvi szórend felborítása, kérdő szórend alkalmazása kijelentő mondatokban. Ezt gyakoroltuk szombaton. Tanultam már róla régebben is, de így, hogy megtudtam, hogy ez Yoda mester kedvenc mondatszerkezete, hmm, így mindjárt több kedvem volt hozzá (Gábor mindig mondta nekem, hogy Yoda mestert nem szabad kinevetni :-D). Nem szeretnék senkit lefárasztani, ha valakit érdekel, itt elolvashatja, hogy nagy kedvencem Grammar Girl hogyan látja az angol nyelvtan és a Star Wars kapcsolatát.

Érdekességként még leírom, hogy a tolmácsolásban semmit sem fejlődök: Obama State of the Union beszédével próbálkoztunk szombaton, de az eredmény siralmas volt...

Nincsenek megjegyzések:

Rendszeres olvasók